top of page
Search

ארצות הברית מרכינה ראש

מרכז המבקרים של ארה״ב באקספו היה מושקע במידה סבירה, אך היו כמה הפתעות של תוכן, כמו למשל הצגה של הקוראן המוסלמי כחלק מהיסודות של האומה האמריקנית. תחקיר קצר סיפק את ההסברים


כבר בפתיחה של החוויה במרכז המבקרים של ארצות הברית באקספו 2022, היה שם מן מסוע ארוך ומפותל, שהמבקרים נעמדים עליו ועוברים סיור בין מיצגים ומסכים שונים, שמלווה בקריינות ובמוסיקה.

בין המיצגים הראשונים שהיו שם - ספר קוראן ענק.

כששאלתי חלק מהמארחים שלי המקומיים (לא מהביתן האמריקני אלא מתערוכת האקספו) ענו לי: מה אתה לא שמעת? בגלל העיכובים והספקות והדחיות שקשורים לקורונה, האמריקאים החליטו לוותר על ההקמת הביתן באקספו. כששמעו על זה מארגני האקספו, המארחים מדובאי, הם החליטו להביא את ארצות הברית לתערוכה בכל מקרה - ושילמו לאמריקאים כדי שיציגו! לא יודע אם שילמו הכל או חלק, אבל בכל מקרה כאן קל לזהות את האימרה השחוקה - בעל המאה הוא בעל הדעה... ואפילו אם לא עלתה דרישה מפורשת של המארחים כלפי האמריקנים - הנוכחות היה מורגשת.

וכעת לתוכן ולחוויה:

נו טוב, האמריקאים יודעים לעשות את העבודה - ובגדול. אין מה לדבר. הביתן האמריקני עסק בחלל, כיבוש החלל, טכנולוגיה וכדומה. מחוץ למבנה הוצב דגם מושלם של חללית אמיתית שכבר מכניס לאווירה, כשמתחתיו סוג של Diner - בסגנון אמריקאי.

בקומה הראשונה היה חלל ענקי ובו מיצג מרשים של מערכת השמש והחלל - שכדי לראות אותם יכולת לשכב על ספות נוחות ולהביט למעלה - כפי שרואים בתמונה למעלה.

הכדור הגדול שירד מהתקרה שימש פעם ככדור הארץ פעם שמש ופעם משהו אחר, תוך שימוש בהקרנה פנימית איכותית שמסתנכרנת עם כל מה שקורה בחלל החדר - מסכים, תאורה ועוד.

זה היה מיצג מרשים מאוד.

כשעולים לקומה השנייה מגלים מיצג של כיבוש החלל - גשושית אמיתית שהיתה בשרות מבצעי, תמונות מהנחיתה על הירח, ואפילו אבן קטנה שהובאה מהירח ומקובעת למתקן ייחודי שמאפשר לכל מבקר למשש ואשכרה לשים את האצבע על אבן מהירח, כמובשיר של הזמר המפורסם.



bottom of page