top of page
Search

סעודיה - פצצה של מרכז מבקרים במאה מיליון דולר

הביתן של ערב הסעודית באקספו 2022 היה מופת של חשיבה יצירתית, תוכן מושקע וביצוע קרוב למושלם. היה מפתיע ומעורר חשיבה, וגורם לצופה לחוש מעט ענווה נוכח העוצמה האדריכלית. יש הרבה ללמוד בתחום ההמסרה גם מהסעודים.

הביתן הסעודי - 30 /30 /30 של עיצוב ותוכן אינטליגנטי

אחד הביתנים המושקעים בתערוכת אקספו 2022 היה של סעודיה – ערב הסעודית.

עשו שם עבודה מרשימה ומעוררת השראה. העיצוב, הפקות התוכן, זרימת המבקרים – מעולה! קל לראות את ה-Production Value שהושקע במקום, אך בניגוד למקומות שונים שאליהם אתה נכנס ואומר לעצמך שרואים איך הכסף נשפך מכל הכיוונים ללא אבחנה, כאן אתה מרגיש שנעשה שימוש מדויק ואינטליגנטי במשאבים שעמדו לרשות המתכננים והמבצעים.

עוד לפני שנכנסים לביתן הסעודי – הוא כבר מנצח! המבנה העצום (30/30/30 מטרים בערך) מעוצב בצורה של אבן הכעבה הקדושה: כמו קובייה ענקית שמעוטרת במסכי וידאו עצומים שמקיפים אותה מכל הצדדים.

קיר החזית נוטה בזווית של 45 מעלות, וכשאתה עומד מולו ביום – הוא כולו מראה ענקית שדרכה נשקפים הנכנסים לביתן. שבילי הכניסה עוצבו בצורת חצאי מעגל, כך שבהסתכלות מהחזית על המראה הענקית, יש תחושה כאילו המבקרים מסתובבים סביב האבן.

בלילה – קיר החזית כולו הופך למסך וידאו עצום עליו מוקרנים סרטים (סבירים..) אודות סעודיה.

זרימת המבקרים:

הביתן הסעודי תוכנן בצורה שתאפשר זרימה חלקה ללא מעצורים של מאות מבקרים בו זמנית. כל המיצגים פועלים במעגליות (או בעברית – ב׳לופ׳) ואין בעיה להיכנס ולצאת מהם בכל רגע נתון לאחר שאתה ממצה את החוויה.

השביל המפותל במעגלים שמוביל אותך בירידה אל הכניסה נח ומעוצב היטב, ובסופו – ממש בכניסה למבנה ישנה מזרקה חכמה שיוצרת משחק מגניב ובו המבקרים נכנסים למרכז המעגל של המזרקה תוך יכולת להישאר יבשים בגלל התיזמונים המשתנים של המים. חווית המזרקה היא גם אלמנט מקורי שמעוצב היטב, וגם נותנת אפשרות להתרעננות במים צוננים בחום הכבד של דובאי. המון ילדים ומשפחות ניצלו את המזרקה למשחקים וצחוקים.

מיצגי התוכן:

כשעולים לקומה השנייה מתגלה מיצג מרשים שמתפרש על כמה מרחבים. מסך קעור ענק בגובה של כחמישה מטרים וברוחב של 15 מטר ניצב על הקיר ממול, ובמרכז החלל פעור כמן בור עגול בקוטר של 15 מטר שסביבו עומדים המבקרים ומביטים למטה על המסך העגול שבתחתיתו. על שני המסכים מוקרנים נופים של סעודיה תוך סינכרון מלא של התוכן: הצילומים על שני מסכי הענק הם של אותם האובייקטים מזוויות צפייה שונות – המסך הניצב: מזוויות של המתבונן מהצד או מצילומי רחפן, ועל המסך העגול שעליו צופים מלמעלה: אותם אובייקטים ממבט עילי. התוצאה מרהיבה! לא פחות.

הסרטים שמתנגנים על שני המסכים חוזרים על עצמם במחזוריות של 7-10 דקות.

לאחר שהמבקר ממצה את החוויה, ישנם מדרגות נעות שמורידות אותו לקומה התחתונה, ובה יש מיצג וידאו-ארט מרשים ומאתגר את המחשבה והדימיון, כאשר הוא יוצר צורות ואובייקטים שדורשים מחשבה רבה כדי להבין מה בדיוק אתה רואה, כאשר הגבולות בין המסכים והשימוש במראות ייחודיות יוצרים אפקט ייחודי שלא ראיתי בשום מקום עדיין. בין לבין - גם המדרגות והמעברים שופעים בעיצובים ורעיונות ויוצרים תחושה של חוויה מלאה ללא ׳קטעים מתים׳.

מה נגיד? היה אחד מהמרכזים שפשוט כייף להיכנס ולשהות בו.

bottom of page